Firmalar veya şahıslar yapmış oldukları marka başvurularının 10 yılda bir kere yenilenmesi gerekmektedir. Markanın müracaatı gerçekleştiği gün itibari ile koruma altına alınan markalar 10 yıl sonrasında yenilenmelidir kullanmakta olduğunuz marka aksi düşünüldüğünde koruma hükmünün ortadan kaldırılacağını ve başka bir firma veya şahıslar tarafından alınabilecek duruma gelineceğini hatırlatmak isteriz. Bu yüzden markanızı yenilemenizi kesinlikle tavsiye etmekteyiz.
Markanın kullanımına devam edebilmek için yenileme işlemini marka müracaatı gerçekleştiği gün itibari ile 10 yıl olduğunda yenileme işleminin yapılması gerekmektedir. Marka yenilemesi kanunlar neticesinde markanın bitimine altı ay kala yapılmasını belirtmektedir. Markanın yenilemesinin harç ücretini marka tescil süresinin bitecek olduğu ayın son günden önceki 6 ay içerisinde tamamlanması gerekmektedir. Bu süre zarfında yenilenmeyen markalar cezalı yenileme dönemi girerek normal ödenmesi gereken harç ücretinden daha yüksek bir ücret ödeyerek markalarını yenileyebileceklerdir.
Marka yenileme işlemi şahıs veya firma tarafından yapılabileceği gibi marka vekili veya marka tescil ofisleri tarafından da yapılabilmektedir. Marka tescilinizi yaptırmış olduğunuz firma zaten bunun bilgisini de sizlere vermektedir. Marka yenilemesi için gerekli bazı evraklara ihtiyaç duyulmaktadır. Bu evrakların hazırlanmasını dilerseniz kendiniz dilerseniz marka vekili veya marka tescil ofisi de gerçekleştirebilmektedir.
Aydoğan Patent marka tescili konusunda 3 yıllık bilgi ve birikimi ile 5 kişilik kadrosu ile birçok markanın takibini ve marka yenileme işlemini başarılı bir şekilde sürdürmektedir. Markanızın müracaatı Aydoğan Patent tarafından gerçekleştirilmiş ise firmamız marka yenileme süresini sizlere bildirmektedir. Ancak markanızı farklı bir firma tarafından tescil ettirmiş ve marka yenileme süreniz gelmiş olsa dahi dilerseniz firmamız tarafından da sizlere hizmet verilebilmektedir.
Marka tescil yenilemesinin nasıl yapılmadığını bilmiyorsanız eğer firmamıza telefon, whatsapp veya e-mail üzerinden ulaşarak işlemlerinizi sorunsuz bir şekilde gerçekleştirile bilirsiniz.